SLOVINSKO den třetí

• Čas jízdy: 2 hodiny 17 minut
  • Co jsme viděly: Bohinjské jezero, vodopád Savica, Most na Soči, Tolmin Gorges

Mapa trasy celého dne

Ráno jsme vstaly, udělaly snídani a vyrazily k jezeru na fotky. Bylo krásně mlhavo, chladně a nad jezerem se vznášela mlha jak někde v Rákosníčkovi. Strašně se nám tady líbilo a tak jsme tu zase strávily více času, než jsme chtěly, ale stálo to za to. Pak jsme vše pobalily a vyrazily zase o dům dál.

Zajely jsme jen kousek dál od kempu, zaparkovaly auto, zabalily batůžky, vzaly foťáky a vyrazily na tůru k vodopádu Savica. Ten vodopád byl na fotkách opravdu hezký a tak jsme se těšily na den strávený v přírodě. Cesta k vodopádu několikrát křižuje řeku Soču, kde jsme také hned začaly. Našly jsme krásné místo u mostu, kde se nad řekou líně válela mlha, a my šly fotit. Jenže nebyla bych to já, kdybych nechtěla vlézt na kámen v řece a vyfotit si tu nádheru přímo z vodní hladiny... to se mi sice podařilo, ale jen co jsem chtěla zpět na břeh, noha mi uklouzla a už sem byla i s botou ve vodě J klobouk dolů před věcmi co se jmenují impregnace, protože kupodivu jsem měla nohu suchou J

No a tím skončila ta zábavná část cesty k vodopádu...trasa nahoru byla plnější a plnější turistů. Ale pořád jsme si říkaly, že to je normální, že je sezóna.. Ale největší vrchol nastal ve chvíli, kdy jsme přišly na parkoviště plné aut, autobusů, s restaurací, suvenýry a POZOR s pokladnou k vodopádu! Ano čtete dobře, opravdu tu je pokladna, kde musíte zaplatit 3€, abyste k vodopádu mohli. Jako já vím, že 3€ nejsou žádná darda, ale víte jak, jste v přírodě a opravdu myslí vážně, že chtějí platit za přírodní krásu? Už tady jsme váhaly, zda tam vůbec jít nebo ne... šly jsme a nahoře jsme litovaly. Lidí jako na Václaváku, udělat pořádnou fotku stálo minimálně 10 minut čekání, než se vůbec dostanete na nějaké slušné místo.... A nakonec za to ten vodopád ani moc nestál.

Cestou z vodopádu jsme si alespoň udělaly oběd a způsobily rozruch u všech těch turistů, kteří nevěřícně koukali na naše Adventure menu J došly jsme zpět k autu a vyrazily dál směr soutěsky Tolmin Gorges. Cestou jsme však úplnou náhodou narazily na krásné místo Most na Soči. Najdete tu krásné jezero, kde nejsou žádní lidi!!

K pozdnímu odpoledni jsme se dostaly do soutěsek Tolmin Gorges. Říkaly jsme si, že už je docela pozdě a že velký okruh asi nestihneme, ale šláply jsme do toho a vydaly se na procházku mezi skalami, po vysokých vysutých mostech a to vše u řeky Soči. Tohle místo můžu jedině doporučit, protože je to tu opravdu nádherné a stojí to za to! A tady mi ani nevadilo, že se musí platit vstup 6€.

Ze soutěsek jsme odjížděly už dost pozdě odpoledne a tak jsme začaly hledat kemp v okolí. A našly... skončily jsme v kempu Lazar, který leží hned u Soši a také poblíž dalších míst, které jsme chtěly vidět. Postavily jsme stan, udělaly večeři a šly se ještě podívat na řeku. No a tam nás u láhve vína napadl ten super nápad druhý den brzy vstát a jít na východ slunce právě sem, k řece....